torsdag 13 juni 2013

Kapitel 10 - Kärlek i luften?


Brooke har börjat träffa en kille eller en man, han heter Hal Breckenridge och jobbar inom polisstyrkan precis som Brooke själv gör. Det enda som skiljer dem åt är att Hal är Brookes chef, det är mycket snack på jobbet bland alla poliser men Brooke och Hal lyssnar inte på dem. 
- Hej Hal, hur är det?
- Hej Brooke, jo tack det är super med mig. du då?

- Jag mår toppen nu när du är här. 


Brooke närmade sig en aning för att ge Hal en kyss, hon var lite nervös inför deras första kyss. Tänk om han skulle rygga tillbaka och gå därifrån? Många tankar for genom Brookes hjärna innan hon bestämde sig för att chansa, funka det inte så funkar det inte och då var det inte mer med det. Då fick hon leta vidare vad det gäller männen och kärleken. 


Brooke kysste Hal och drog sig tillbaka och inväntade vad Hal skulle göra. Hon var nervös och ville sjunka genom jorden. Hal tog hennes händer i sina och Brooke var ännu mer nervös. 


Brooke var nervös helt i onödan. Hal drog Brooke till sig för att kyssa henne tillbaka. Brooke kände hur luften gick ur henne och hon kände sig älskad än någonsin. Hur kunde hon ha sån tur att hitta den här killen?


Brooke bjöd hem Hal för att umgås lite, men det gick inte alls som Brooke hade tänkt sig. Från ingenstans så  började Hal att brinna i kläderna, tur var väl att Brooke hade en dusch utomhus så han kunde släcka sig själv. Brooke suckade av lättnad men samtidigt kände hon sig orolig över vad som hade hänt. Är tomten hemsökt eller vad är det frågan om? Hal åkte hem direkt utan att blinka. 


Brooke kände att hon var tvungen att åka hem till Hal för att prata med honom om det som hände.
- Hal, öppna vi måste prata om det som hände.
Det tog en bra stund innan Hal kom till dörren för och öppna, men han drog in Brooke och började kyssa henne. Brooke kollade på Hal lite förvånad och funderade på vad som hänt.
- Vad Brooke?
- Jag...ehm, jag är bara chockad.
- Över vadå?
- Över det här, jag trodde du hatade mig.
- Klart jag inte gör. Det som hände hos dig var en olycka jag vet inte vad som hände egentligen men det bara hände. 


Brooke och Hal gick mot badrummet och duschade tillsammans, de hade en trevlig dag tillsammans. Dagen slutade inte här för dem båda. 


De la sig i sängen och pratade och myste. Brooke var lite orolig över att Hals flickvän skulle komma, han hade berättat för Brooke om denna flickvän men han ville inte fortsätta leva med henne. Han älskade Brooke och ville spendera resten av sitt liv tillsammans. 


Innan Brooke skulle åka hem ville han bjuda på mat, Brooke åt lite grann innan hon kände av att hon var tvungen att åka hem. Jobbet väntade och hon var tvungen att fixa lite i sin lilla stuga som hon bodde i. Hon måste tänka på jobbet och sin framtid lite mer. Brooke hoppades på att Hal var en del av hennes framtid. 


När Brooke gick därifrån gick hon därifrån stolt som en tupp. Hon hade vågat att ha myspys någon annanstans än på sin egen tomt. Hon älskade livet och hon var tvungen och sträcka lite extra på sig för att visa att hon gjort något bra. Många kanske inte förstod vad hon var så stolt över men det gjorde inte så mycket enligt Brooke, bara hon själv visste vad som hade hänt var allt bra. 

2 kommentarer:

  1. Jag visste att det bara skulle vara en tidsfråga innan Brooke hittade någon. :D

    Men lite dålig stil av Hal att vara med Brooke innan han gjort slut med sin nuvarande tjej... :(
    Hoppas ingen blir för sårad av hans agerande... :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just då tror jag han hade gjort slut när Brooke bad honom. Sen hände det där med elden och då gick han tillbaka till henne :S

      Radera

Tänk på detta innan du kommenterar!!

¤ Elaka kommentarer publiceras inte!
¤ Jag svarar alltid tillbaka på min egna blogg, så glöm inte att komma tillbaka och läs svaret!